Greva e urisë në Burgun e Qafë Barit është për Shqipërinë

Apr 21, 2021 | 12:18
SHPËRNDAJE

VISAR ZHITI

Visar Zhiti

Kërkesa nr. 9, vulnerabile, si plaga e nëntë e Gjergj Elez Alisë

Që një grup (ish)-të përndjekurish politikë janë futur në një grevë të re urie dhe ku? – në burgun e tyre të dikurshëm, në Qafë Barin famëkeq, të rrënuar si kujtesa e Shqipërisë, është një lajm tronditës, është një kambanë e rëndë për Shqipërinë.

Grevës së urisë nuk po i jepet mbështetja e duhur dhe as jehona e duhur, se qeveria, partitë, deputetët, kandidatët për deputetë, militantët, qytetarët, opinionet, media e gjithë janë të përfshira në fushatën zgjedhore politike të tanishme, të 25 prillit, kështu po thuhet, ndërsa përtej oqeanit, në SHBA, diaspora po sensibilizohet dhe bën apelin që grevës së urisë t’i jepet përgjigje.

Në fakt, është kjo që i ka munguar në këto 30 vjet demokracisë postdiktatoriale të Shqipërisë, tranzicionit të pambarim, zhgënjyes dhe të trishtë, që edhe pse vendi është hapur, ka pluralizëm partiak, ekonominë e tregut të lirë, pavarësisht se cilët pasurohen dhe si, njeh të drejtat e njeriut, kur ka shumë rëndësi si zbatohen ato dhe sa arrijnë dhe te qytetari më i thjeshtë, kur Shqipëria ka hyrë në NATO, në koalicionin më të fuqishëm euroatlantik, por sa jemi ne në gjendje dhe të vendosur të mbrojmë veten, truallin dhe detin tonë dhe aspirojmë të futemi në familjen e saj të natyrshme europiane, ishim të parët që e kërkuam me qeverinë e parë demokratike dhe kemi mbetur të fundit në raport me të gjitha shtetet afër dhe larg, që bënin pjesë në perandorinë komuniste, megjithëse vendi ynë kishte diktaturën më të egër dhe më mizore, që ende vazhdon, mashtrueshëm, me forma të përditësuara etj., etj. Futja në Europë kërkon edhe qëndrimin e Shqipërisë ndaj së kaluarës së saj, diktaturës dhe diktatorit Enver Hoxha me bashkëpunëtorët, se sa janë dënuar ata dhe sa janë integruar në shoqërinë e tanishme të dënuarit e tyre, qëndrimi ndaj ish-të burgosurve politikë, të gjallë dhe të vdekur.

Në fund të fundit, në këtë realitet të përzierë janë dhe shkaqet e grevës së re në burgun e Qafë Barit.

Ndjej dhimbje dhe shqetësim të madh. Duket sikur na kthen po në atë gjendje. Gjej një nga poezitë e mia të shkruar fshehurazi në Qafë Bari, botuar në posdiktaturë, por e ruaj ende fletën e origjinalit. Ruaj atë vuajtje, ato plagë. Ja, poezia:

GREVË URIE
Edhe brenda në burg
ka prapë një burg.
Të fusin brenda
po s’punove për shembull,
e të tjera, e të tjera.
Ti, i shtrirë mbi dyshemenë
e birucës së arkivoltë, sot s’hëngre bukë.
As dje. As pardje. As para tri ditësh.
Që kur mbaroi Lufta e Dytë Botërore.
Dhe s’do të hash as nesër, as pasnesër,
as i vdekur.
– Ngordhsh! – tha polici ditën e parë.
Të dytën u zgërdhi si një çizme e shqyer.
Heshti të tretën.
Njollat e murit i dridheshin mbi fytyrë.
Ditën e katërt: Ha! – të tha.
– Ç’ke?, – të pyeti ditën e pestë.
Pastaj erdhi dita e gjashtë. Në fakt,

asgjë s’erdhi. Dita e shtatë u fsheh
pas së nëntës. Viti i parë i Krishtit
u hodh para festave të Nëntorit.
Ditëvdekja e diktatorit vononte.
Ngulte këmbë si mushka.
Por erdhën ata të komandës
në birucën tënde.
Kokëposhtë ishin të gjithë. Se
pasqyroheshin në pjatën me supë
të ftohtë. Si sy ciklopi – pjata.
Bukën e hanë minjtë që lëvrinin lirshëm –
nota muzike mbi vijat e … doktrinës.
Muret vallëzojnë. Herë afrohen,
herë largohen.
Një britmë vrapon zbathur
nëpër korridor.
Brumbujt u trembën. Shih si dalin
nga të çarat e kujtesës pa kafkë.
Njolla drite
se nga ranë,
si të vjellat e ditës së sëmurë.
Dhe u mblodhën rreth teje
oficerët, mjeku. Byroja politike. Marksi.
Revolucioni kulturor kinez. Ti hesht.
Nuk lëviz nga vendi. Ende
di të kuptosh absurdin e atyre
që ta japin bukën tënde
dhe të marrin jetën.
E shtunë, 4.2.‘84

Dhe prapë grevë urie, sikur vazhdon në shekull tjetër, në mijëvjeçarin e ri, në Shqipërinë tjetër, demokratike. Tani, në prag të zgjedhjeve të reja…

S’i kanë dhënë jehonë, mund t’u duket përsëritje, pengesë, e pakohë etj. Ajo mund të politizohet, të përdoret, mund të jetë e nxitur siç nxitet nga çdo opozitë dhe goditet nga çdo pozitë, po ajo, edhe e pas shprehur, është “Nyja Gordiane” e realitetit posdiktatorial shqiptar, në fund të fundit mbart të drejtën e atyre që u përndoqën dhe u burgosën për një Shqipëri antidiktatoriale, demokratike, ka dufin e lirisë, dëshirat dhe idealet për një Shqipëri më të mirë, që dënon krimet e çdo kohe, vendos drejtësinë në shoqëri dhe në pronën e saj e të gjithsecilit.

Pra, sërish në grevë urie futen në burgun e shpartalluar të Qafë Barit ish-të burgosurit politikë të atij burgu e të tjerë, ata që bënë dhe revoltat në burg kundër dhunës komuniste para më shumë se 3 dekada, në Spaç e Qafë Bari, të vetmet në të gjitha burgjet politike në perandorinë komuniste, kur tani ata grevistë nuk janë më të rinj, janë 60-vjeçarë, madje njeri midis tyre në këtë grevë, bashkëvuajtës yni, ka ende në shpatull vragën e plumbit, që e goditën gjatë revoltës ata oficerë të burgut, që jo vetëm nuk u ndëshkuan, por një pjesë e atyre u lanë të ikin si azilantë politikë, jo në Rusi, Kinë a Kubë, por në Perëndim dhe që andej guxojnë ende të sulmojnë ish-të burgosurit e tyre, ndërsa të tjerë zunë detyra të reja në Shqipërinë Demo(n)kratike, shpesh të larta, madje ndonjë koleg i tyre, ndër më të këqijtë, u bë dhe President republike, edhe ai sulmon i pandëshkuar ish-të burgosurit politikë e tani seleksionoi kandidatët për deputetë të partisë më të madhe të opozitës, ku të burgosurit politikë mbështetën shpresat dhe një pjesë dhe iu përkushtuan, pra, në këtë kaos, edhe të dëshiruar, greva është e domosdoshme dhe ulëritëse. Ajo është fushata e vërtetë.

Shpesh, kërkesat e (ish)-të përndjekurve politikë, të mohuara në këto dekada, i reduktojnë në kushtet ekonomike, në dëmshpërblimin e tyre, që, më së shumti, moralisht i ka ngjarë një shpërblimi-të-dëmshëm. Edhe tani gjej se kërkesat e tyre në Qafë Bari përmblidhen në 8 çështje:

1. Ndryshimi dhe përmirësimi i ligjit që përjashton, persekuton dhe diskriminon qindra të ish-të burgosur politikë (2007-2009 e në vijim).

2. Përfshirja e letrave me vlerë në dëmshpërblimin financiar.

3. Kthimi i parave të mbajtura në faturën e dëmshpërblimit nga përfitimi falas i banesave nga shteti për kategorinë tonë

4. Kompensim fizik e material i pasurive të konfiskuara, pronat dhe tokat bujqësore të grabitura nga diktatura e ligjit 7501

5. Njohja me projektligj dhe vlerësimi i punës së papaguar të të gjithë të dënuarve dhe të persekutuarve politikë.

6. Status të veçantë, paketë ligjesh për pensionet, duke u dëmshpërblyer të gjithë të dënuarit pa avokat mbrojtjeje.

7. Financa të ligjëruara për sëmundje profesionale, të fituara dhe trashëguara nga puna e rëndë e me pasoja në miniera, këneta etj.

8. Vlerësimi i krimeve të komunizmit si krime kundër njerëzimit, në përputhje me praktikat ndërkombëtare të shteteve ish-komuniste.

Normale dhe të drejta. Që ato të plotësohen me ndërgjegje e drejtësi, duan përgjegjshmëri shtetërore dhe historike, se rrënjët janë më të thella. Kërkesa është bërë herët, e përsëritur shpesh, ku krahas konkretes, është idealja, madje dhe universale.

Që të kuptohet më mirë, po ripërsëris atë që ka shpjeguar një ish-i burgosur në kampin e Aushvicit, hebreu-hungarez Imre Kertész, shkrimtar nobelist, dhe kjo përbën thelbin e krijimtarisë së tij, por edhe ndërgjegjen shoqërore që duhet të kenë të gjithë.

Sipas tij, “Holokausti është një përvojë universale… që nuk ndan, përkundrazi bashkon… Ai thekson se “holokausti tani ka krijuar një kulturë”…, e cila tashmë s’mund të mohohet se ka ardhur dhe vjen ende… mundi të frymëzojë Shkrimet e Shenjta dhe tragjedinë greke – dy kolonat e kulturës europiane, – në mënyrë që realiteti i pafalshëm të mund të lindë faljen ose vetë shpirtin dhe katarsisin.

Kur lexojmë holokaust, kam të drejtë të nënkuptoj dhe persekutimin tonë…

Europa nuk është vetëm treg i përbashkët dhe bashkim doganor, por dhe frymë dhe spiritualitet i përbashkët. Cilido që kërkon të bëhet pjesë e këtij shpirti, duhet të tejkalojë, midis shumë provave, dhe atë të përballimit moral dhe ekzistencial me holokaustin”. (Kupto: persekutimin, shën. imi. “Il secolo infelice”, Imre Kertesz, “Bompiani”, Milano 2007. fq, 54, 258, nënvizimet e mia.)

Ja, pra, kërkesa vulnerabile, nr. 9 po e quajmë, por kryesorja e të gjithave, shqetësim dhe kredo e shoqërisë, që duhet të ishte dhe thelbi i fushatës elektorale të tanishme: të përshkuarit nga fryma e vuajtjes së atyre që ëndërruan dhe deshën atdheun të lirë, një shoqëri demokratike, që u ndëshkuan për këtë, të nxjerrjes së përgjegjësive ndaj së kaluarës, me kujtesën historike, dënimin e krimeve, me drejtësinë në themele, ndërgjegjësimin dhe vizionet për një ardhme më të mirë, të shëndetshme moralisht etj.

Një Shqipëri demokratike dhe e begatë është dëmshpërblimi i vërtetë. Të burgosurit politikë i dhanë Shqipërisë lirinë e tyre dhe rininë, punën e madhe të papaguar kurrë, të gjithë veprat e mëdha të ndërtuara në diktaturë kanë gjakun dhe djersën e tyre, tharja e kënetave, kanalet, tarracat, themelet e uzinave e të shumë pallateve, të stadiumeve, aeroportit të vetëm, ku ende s’ka një pllakë memoriale, etj, etj. Ata sollën moralin e munguar, moshakmarrjen, bashkëjetesën me paqen etj.

Prandaj edhe ambasadorja Yuri Kim e Shteteve të Bashkuara të Amerikës, superfuqisë së botës, aleatit dhe mbështetësit jetik të Shqipërisë sonë të vogël, tha: “Nëse doni ndryshim, votoni për ndryshimin! Nëse doni kriminelë, votoni për kriminelë. Votuesit shqiptarë janë shpresa e parë më e mirë”

Me SHBA duhet bashkëpunuar, jo thjesht bindje për të mbajtur rrotacionin e pushtetit. Votoni dhe për ata që janë futur në grevën e urisë e bashkëvuajtësit e tyre. Kanë vite kështu, të uritur për drejtësi më shumë e demokraci të vërtetë, jo thjesht atë të atyre që bënë dhe diktaturën.

Kjo grevë e vogël ka shqetësimin e madh për Shqipërinë. Prandaj…

NDIQE LIVE "PANORAMA TV" © Panorama.al

Te lidhura