Incidenti me fluturimin e linjës së Singapore Airlines/ Çfarë i shkakton turbulencat e ajrit dhe sa të shqetësuar duhet të jenë pasagjerët?

May 21, 2024 | 20:16
SHPËRNDAJE

Vdekja e një pasagjeri britanik dhe lëndimet e të tjerëve në një fluturim pasagjerësh të Singapore Airlines nga Londra ka nënvizuar rreziqet e mundshme të turbulencave. Por çfarë i shkakton turbulencat, sa rrezik paraqet dhe a e përkeqëson kriza klimatike?

singapore

Sa të rralla janë viktimat?

Në fluturimet e planifikuara ndërkombëtare, vdekjet e shkaktuara drejtpërdrejt nga turbulencat janë tepër të rralla. Pilotët zakonisht janë në gjendje të paralajmërojnë paraprakisht për shumicën e llojeve të turbulencave dhe të sigurojnë që të gjithë në bord të jenë të lidhur.

Në aeroplanët më të vegjël privatë ose avionët e biznesit, lëndimet serioze ose vdekjet kanë qenë më të shpeshta, me Bordin Kombëtar të Sigurisë së Transportit të SHBA-së që regjistroi më shumë se 100 lëndime dhe dhjetëra vdekje në pak më shumë se një dekadë në fluturimet e brendshme, megjithëse viktimat kanë ndodhur kryesisht kur turbulenca ka shkaktoi rrëzimin e avionëve.

Në aeroplanët më të mëdhenj, turbulenca rrezikon lëndime në kokë ose lëndime të tjera për njerëzit që mund të hidhen rreth kabinës nëse nuk lidhen me rripa, ose të goditen nga mbeturinat fluturuese,jo më pak gjatë një shërbimi me karrocë. Ekuipazhi është në rrezik të veçantë dhe ka numrin më të madh të lëndimeve.

Çfarë është turbulenca dhe si mund ta shmangin avionët?

Në përgjithësi, shkaktohet nga takimi i ajrit në temperatura, presion ose shpejtësi të ndryshme, ku modele të ndryshme të erës përplasen, paksa si varkat që ndeshen papritur në ujëra të rrëmujshëm.

Ndërsa disa kushte moti dhe gjeografike, të tilla si stuhitë, vargmalet malore dhe shfaqja e reve të caktuara, mund të sinjalizojnë turbulenca përpara, ka gjithashtu “turbulenca në ajër të pastër”, të cilat mund të marrin pilotët e avionëve në befasi dhe të ndodhin pa paralajmërim.

Stuart Fox, drejtor i fluturimit dhe operacioneve teknike në organizmin global të linjës ajrore ‘Iata’, thotë se parashikimet që tregojnë frontet e motit në hyrje ose fluksin e ajrit mbi male mund të demonstrojnë një probabilitet më të lartë të turbulencës në ajër të pastër.

“Por ju nuk mund ta shihni atë,” thotë ai. “Forca dhe drejtimi i rrjedhës së ajrit mund të ndryshojnë me shpejtësi, dhe parashikimet mund të tregojnë vetëm gjasat.” Gërshërë të tilla të erës mund të rrëzojnë aeroplanët jashtë kursit, të humbasin shpejt lartësinë ose të përkulen me dhunë.

Pilotët tani mund të drejtohen nga raportet nga avioni përpara. Iata pret një platformë të përdorur nga një numër i operatorëve rivalë për të shkëmbyer të dhëna, Fox thotë: “Ai jep informacion të menjëhershëm për njerëzit që mund të fluturojnë në të njëjtën turbulencë.”

Por ndërsa zona të tilla si Gjiri i Bengalit janë të njohura për turbulencat, opsionet e pilotëve mund të jenë të kufizuara, thotë Marco Chan, një ish-pilot komercial dhe pedagog i aviacionit në Universitetin e Buckinghamshire Neë.

Ai thotë se incidenti i Singapore Airlines ndodhi “brenda zonës së konvergjencës ndërtropikale, ku stuhitë janë famëkeqe. Stuhitë shfaqen dukshëm në ekranin e lundrimit të pilotëve, por mund të mos jetë e mundur të anashkalohet plotësisht grupi i stuhive pasi ato mund të shtrihen mbi 50 milje detare”.

A e përkeqëson kriza klimatike?

Po, sipas të paktën një studimi. Shkencëtarët në Universitetin Reading thanë se hulumtimi i tyre tregoi se temperaturat më të larta si rezultat i krizës klimatike po çonin në rritje të konsiderueshme të turbulencave nëpër fluturimet transatlantike.

Incidentet e turbulencave të rënda u rritën me 55% midis 1979 dhe 2020, zbuluan ata, për shkak të ndryshimeve në shpejtësinë e erës në lartësi të mëdha.

Prof Paul Ëilliams, një nga autorët e studimit, tha se ai tregoi se qiejt e parashikuar më të ndryshueshëm kishin mbërritur tashmë. Ai shtoi se industria e aviacionit duhet të investojë në sisteme më të mira për të parashikuar dhe zbuluar turbulencat.

Sa të shqetësuar duhet të jenë pasagjerët?

Episodet e turbulencave janë sigurisht alarmante, por rreziqet e lëndimeve të rënda të pasagjerëve ose më keq kanë qenë të largëta në avionët kryesorë komercialë, deri në ngjarjen tragjike në fluturimin SQ321 të Singapore Airlines të martën. Viktima e fundit e konfirmuar e shkaktuar nga turbulencat për të cilat Iata ishte në dijeni në një fluturim të planifikuar ishte në vitin 1997, në bordin e një fluturimi të United Airlines nga Tokio në Honolulu.

Sidoqoftë, Fox tha: “Shumica e linjave ajrore këshillojnë pasagjerët të vendosin rripat e sigurimit gjatë gjithë fluturimit dhe mendoj se kjo është një këshillë e mirë.”

NDIQE LIVE "PANORAMA TV" © Panorama.al

Te lidhura