Qeveria Rama, gjatë vitit të kaluar i shpenzoi paratë e investimeve, rreth 140 milionë USD, vetëm në dhjetor. Edhe këtë vit është e njëjta skemë, ku investimet publike, pra kthimi i taksave të marra nga qytetarët në të mira publike, është zëri më i dështuar. Deri në fund të nëntorit ishin sërish mbi 100 milionë euro të pashpen-zuara.
Por, edhe pse ka dështuar në investime, qeveria ka një plan prej 1.8 miliard eurosh për të ndërtuar rrugë, ujësjellës, hidrocentrale e hekurudha. Plani i ëndrrave të qeverisë, parashikon in- vestime deri në hekurudhë, që lidh Pogradecin me Korçën. Gazeta i boton sot të plota tabelat me projektet dhe paratë që i duhen qeverisë për t’i kthyer në realitet. Për ta kthyer në ëndërr të gjithë këtë dokument, do të mjaftonte vetëm shifra e parave të siguruara deri tani për ndërtimin e këtyre ve- prave. Nga 1.8 miliard që duhen për investimet, 1.7 miliard janë akoma të pasig- uruara. Megjithatë ëndrrat janë të bukura, ndryshimi është te realizimi i tyre. Projektet e publikuara janë projektuar të mbyllen në 2023- shin, me vlerë financiare 1,8 miliard euro.
Lista dominohet nga pro- jekte me vlera të larta, siç ësh- të ndërtimi i rrugës Fushë Krujë-Shkodër 202 milionë euro, pjesë e Korridorit Veri-Jug dhe pjesë e Korridorit Europian Adriatik-Jon, por e ai i Tiranës, Lezhës dhe Tepelenës, duke e lënë jashtë shënuar me fonde të pasiguruara dhe ndërtimi i rrugëve me rëndësi rajonale, siç është ajo e autostradës me 4 korsi Thumanë-Kashar.
Kostoja financiare është 98 milionë euro dhe është pjesë e Korridorit të Mesdheut. Edhe këtë projekt qeveria e ka cilësuar me hendek financiar, pasi ende mbetet i papërcaktuar burimi i financimit. Në projektet me rëndësi është edhe Rruga e Arbrit, që pritet të mbyllet në 2023-shin, me kosto financiare 205 milionë euro. Janë përfshirë në projekte ndërtimi i 3 bypass-eve, atë të Vlorës. Shtimi i dy akseve në Milot-Rrëshen, pjesë e Korridorit të 7-të, ndërkohë që nuk është përfshirë rruga Tiranë- lbasan. Ajo që bie në sy në këtë listë është hapja e linjave të reja heku- rudhore.
Në listën e saj qeveria guxon të përfshijë një projekt që pritet ta ketë mbyllur deri në 2022-shin, që qyteti i Pogradecit të lidhet edhe me linjë hekurudhore me Korçën, duke e shtrirë heku- rudhën deri në pikën kufitare të Kapshticës. Investimi ësh- të llogaritur në 150 milionë euro, pjesë e korridorit të 8-të. Për verilindjen, hekurudha Pogradec-Durrës do të reha- bilitohet, aktualisht ajo nuk funksionon, madje projekti me kosto 173 milionë euro parashikon shtrirjen e heku- rudhës deri në kufi me Maqedoninë.
Edhe kryeqyteti do të ketë një linjë të re hekurudhore me Aeroportin e Rinasit. Projekti llogaritet rreth 61 milionë euro dhe pritet të mbyllet brenda këtij viti. Për parandalimin e përmbytjeve qeveria ka parashikuar 100 milionë euro për punime në argjinaturat e lumenjve Ishëm, Erzen, Shkumbin, Seman dhe Vjosë. Për arsimin parashikohet përfundimi i kampusit universitar.
Të privilegjuara në investime do të jenë zonat bregdetare ku qeveria synon ndërtimin e ujësjellësve në Sarandë dhe Orikum dhe përmirësimin e rrjetit të kanalizimeve për qytetin e Durrësit dhe zonës të plazhit. Në 6 muajt e parë të vitit projektet do të rish- ikohen për përditësim, pasi siç saktëson Ministria e Ekonomisë, ato janë projekte të reja të pafinancuara, që do t’i paraqiten për mi- ratim Komitetit të Planifikimit Strategjik.
Ndarja e habitshme, më e rëndësishme rruga e lumit të Vlorës, se ajo e Arbrit
Projektet e publikuara nga Qeveria ndahen në dy tabela, në ato të rëndësisë rajonale dhe në tabelën e dytë të rëndësisë kombëtare. Edhe pse projektet kapin vlera të larta, vihet re se nga ana gjeografike projektet më madhore janë përqendruar në Jug, apo investime për zonat bregdetare të Jugut siç i quan Ministria e Ekonomisë.
Nga publikimi i dy listave bie në sy se në projektet me rëndësi strategjike kombëtare është përfshirë ai për ndërtimin e Rrugës së Lumit të Vlorës. Ministria ka sqaruar se ndërtimi i kësaj rruge është propozuar si një nga prioritetet e planit kombëtar për zonën bregdetare të Jugut. Projekti lidh dy rrugë nacionale, Levan-Tepelenë dhe Vlorë-Sa randë, për t’u lidhur edhe me qytetin e Vlorës.
Projekti për ndërtimin e Rrugës së Arbrit, që lehtëson lidhjet jo vetëm me vendin, por edhe me Ballkanin, është përfshirë në listën e projekteve me rëndësi kombëtare. Ndërtimi i ujësjellësve, sipas listës, është projektuar vetëm për zonat turistike, ndërkohë që nuk përfshihen zonat e tjera.
Zonave bregdetare u është kushtuar rëndësi edhe për përmirësimin e rrjetit të furnizimit me energji. Investimet për vendbanimet pranë Drinit dhe Bunës, që preken nga përmbytjet do të kenë vlerë më të ulët, pra 63 milionë euro, se ato të vendbanimeve pranë lumenjve Ishëm, Erzen dhe Vjosa, 100 milionë euro. Për fushën e arsimit me rëndësi strategjike është shpallur ndërtimi i korpusit universitar.
Për mirëqenien sociale, projekte strategjike do të jenë ato të rikonstruksionit të shkollave për nxënësit e formimit profesional. Për fushën e Drejtësisë do të ngrihet një ndërtesë e re për Gjykatën e Lartë dhe Shkollën e Magjis- traturës. Për artin do të rikonstruktohet godina e Teatrit Kombëtar të Operës dhe Baletit. Kurse mjekët e rinj infermierët do të kenë një godinë të re universiteti.
NDIQE LIVE "PANORAMA TV" © Panorama.al