Nëse “Bjonde” është një film feminist, pse Marilyn Monroe shfrytëzohet

Oct 5, 2022 | 7:30
SHPËRNDAJE

MARTA GILL

_methode_sundaytimes_prod_web_bin_9808039a-101d-11ed-817a-2af6cb8e1676

Filmi dhe shfaqjet televizive si ai, thjesht shtojnë vuajtjen mendore dhe fizike të grave në përzierjen e mizogjenëve. Nuk ka pothuajse një skenë në filmin biografik të ri të ‘Netflix’ për Marilyn, Blonde, në të cilën Monroe nuk është topless, duke qarë, duke u përdhunuar ose duke bërë një abort të detyruar. Mendoni për realizëm të ashpër? Mendohu përsëri. E gjithë gjëja është xhiruar në një fokus të butë ëndërrimtar me magjepsje të lartë, me zgjedhje artistike dhe pamje të herëpashershme të një fetusi me zë të zhurmshëm.

Sa i përket realizmit, disa nga këto gjëra as që ndodhën – nuk ka prova për abortet, për shembull – dhe shumë janë lënë jashtë. Regjisori Andreë Dominik u tha intervistuesve se aktivizmi dhe suksesi i Monroe-s duke hequr kontrollin nga një industri e dominuar nga meshkujt – duke krijuar kompaninë e saj të prodhimit, për shembull – nuk ishin aq interesante për mua. Aktualisht ka diçka si një fetish për filmat biografikë rreth femrave të famshme të shfrytëzuara, të cilat e shpallin veten si feministe, ndërkohë që ndalen me lakmi mbi vuajtjet e subjekteve të tyre.

Merrni Pam & Tommy, për kasetën e famshme të seksit, ose Judy, e cila portretizon Judy Garland në ditët e saj të fundit, ose rishikimin e pafund të zbulimeve të Princeshës Diana, në një afërsi gjithnjë e më të ngushtë. Ju mund të shihni stimujt për kineastët. Bëj një film biografik duke “komentuar” një personazh të famshëm të shfrytëzuar seksualisht, si Monroe ose Anderson, dhe mund të rikrijosh të njëjtat imazhe të seksualizuara që tërhoqën turma në radhë të parë – vetëm këtë herë, është shumë feministe. (Te Blonde kamera në një moment futet në qafën e mitrës së Monroe.) Por ka edhe një treg më të madh që po ushqeni, i cili nuk ka të bëjë fare me feminizmin – tregu i dhimbjes femërore. Ky treg ka qenë gjithmonë i shërbyer me bollëk nga industria e televizionit dhe e filmit.

Dramat e krimit janë të mbushura me kufoma femrash të shfaqura me mjeshtëri, historia – madje edhe histori e rreme, si në tokën e fantazisë së pseudo mesjetës së Shtëpisë së Dragoit – ka një prirje shqetësuese për atë që unë do ta quaja pornografi torture, me përdhunim kudo, për “realizëm “. (Një në 10 viktima të përdhunimit, meqë ra fjala, është mashkull, por përdhunimi mashkull pothuajse nuk shfaqet kurrë në drama të tilla, sado realiste të jetë në kontekst. Pse jo?) Shpesh, gjithashtu, ekziston një mësim i vjetër moral i mbështjellë me tmerr: janë gratë e shthurura dhe të fuqishme të cilave u ndodhin më shpesh gjërat e këqija. Ky është rasti edhe në filmat modernë (ndoshta këto mësime janë aq të rrënjosura sa nuk mund të mos i ritregojmë).

Historia në “Bionde”, natyrisht, përsërit një tropikë klasike të filmit horror – biondja e shthurur që meriton të vdesë e para. Kjo paketë – mizogjinia e mbështjellë me një rimeso feminizmi – është e njohur edhe jashtë filmave. Kjo është gjithashtu se si ne tani i konsumojmë të famshmit tanë femra. Fotosesionet e zhveshura në kopertinat e revistave janë gjithmonë feministe në artikullin shoqërues: të famshmit po “rikuperojnë” trupin e tyre në kundërshtim me industrinë seksualizuese, duke bërë “zgjedhjen fuqizuese” për të qenë të zhveshur pavarësisht strijave të tyre, duke hequr gjoksin “sipas kushteve të tyre” etj.

Por as lakuriqësia nuk mjafton, yjet femra tani duhet të na shërbejnë edhe për dhimbjen e tyre – ato duhet të “hapen” para lexuesve skandaloz për traumën e tyre, betejën me anoreksinë, abortin, PTSD-në, trolling ose sulmin seksual. Nëse kjo i shërben një qëllimi feminist, ajo humbet në atë më të gjerë patriarkal: për të reduktuar edhe gratë e suksesshme në trupa të seksualizuar dhe të traumatizuar. Koha për të ndaluar “ekzaminimin” e shfrytëzimit të femrave të famshme duke i ngjitur kamerat në fund.

* Martha Gill është një gazetare politike dhe ish-korrespondente e Lobyy

© Panorama.al

Te lidhura